איך להזמין מאיביי (eBay) בצורה חלקה ובטוחה

שתף בפייסבוק +Google

הזמנת מוצרים באתר איביי היא קלה, אבל לא תמיד הכל עובר חלק. גם אם שילמתם על המוצר ייתכנו תקלות בהמשך הדרך כמו אי קבלת המוצר, מור לא מתאים וכדומה. את כל הבעיות הללו ניתן למנוע על ידי תשומת לב למספר דברים שיאפשרו לכם לבצע הזמנה חלקה ובטוחה.

ריכזנו לכם מספר דברים שכדאי לשים אליהם לב בזמן ההזמנה:

תשלום בפייפאל

תשלום על מוצר בפייפאל (PayPal) הוא אחת הדרכים הבטוחות. כיום, ממשק פייפאל נגיש מאוד לישראלים, במיוחד עצם זה שהממשק של האתר הוא בעברית, אך גם מעבר לכך, הממשק מאוד קל לשימוש ונוח להירשם ולפתוח חשבון בפייפאל. מעבר לכך, פייפאל הוא אתר מאובטח שיאפשר לכם להיות בראש שקט לגבי הפרטים שלכם שתצטרכו להכניס ובפרט פרטי כרטיס האשראי שלכם.

ובחזרה לאיביי, חיפוש אחר המחיר הזול ביותר עבור המוצר

הממשק הנגיש של איביי מאפשר לחפש את אותו מוצר שאתם רוצים לקנות אצל מוכרים שונים. כך גם המחירים יהיו שונים ולכן כדאי לחפש אחר המחיר הכי זול עבור המוצר שלפעמים ההפרש בין המחירים יכול להגיע לעשרות אחוזים על אותו מוצר. ניתן לעשות זאת על ידי שימוש באפשרות סידור (Sort) המוצרים ברשימה שמופיעה לכם וסימון מחיר+משלוח הכי נמוך (Price + Shipping: lowest first) כמו בתמונה כאן:

סידור רשימת המוצרים מהמחיר הנמוך לגבוה

אמנם בחלק מהחיפושים האלו תקבלו בתחילת הרשימה כל מיני מוצרים לא רלוונטיים, אך אם תמשיכו לגלול למטה ולעבור בין הדפים, תקבלו את המוצר שחיפשתם במחירים הנמוכים.

בדיקת המוכר (Seller), מהימנותו וביקורות הקונים

בדיקת המוכר וביקורות על המוכר של המוצר שאתם מתכוונים לקנות יכולה להיות קריטית. מוכר לא מהימן, כזה שלמשל, לא שולח את המוצרים או משלח אותם בזמן יכולה להביא לחווית קניה מתסכלת. אמנם איביי דואגים לסנן ולהוציא את כל המוכרים הבעיתיים, אך תמיד יש מוכרים חדשים או כאלה שיודעים איך לעקוף את המערכת.

בדיקת המוכר נעשית על ידי בדיקה של הדירוג של המוכר. בכל דף מוצר, מצוין שם המוכר ושם תמצאו דירוג בצורת כוכב צבעוני בהתאם לרמת הדירוג, אחוזי פידבקים חיוביים שניתנו על המוכר ועל המוצרים שלו. אם תלחצו על המספר שליד הכוכב, תוכלו לקבל פירוט מלא של דירוג המוכר ואת כל הביקורות שנכתבו עליו.

דירוג המוכר על ידי הקונים באיביי

קריאה מעמיקה של מפרט / תיאור המוצר (Description)

אם בחרתם מוצר ונכנסתם לדף המוצר כדי מאוד לקרוא את מפרט המוצר המלא. מפרטי המוצרים נמצאים בתוך דפי המוצר ומתחת לכל פירוט המכירה והתמונות.

חשוב לבדוק את תיאור המוצר ולראות שהוא עומד בדרישות שלכם והציפיות שלכם מהמוצר.

תנאי משלוח, עלויות משלוח וזמן שילוח המוצר

בלשונית מקבילה לתיאור המוצר היכנסו גם ללשונית משלוח ותשלום (Shipping and Payments). בלשונית זו תוכלו לבדוק את עלויות המשלוח ביחס לכמויות של אותו מוצר. כמובן שהעדיפות היא למוצר עם משלוח חינם (Free Shipping) תמיד, אבל גם אם מצוין שמהמשלוח חינם, יתכן שבהזמנת כמות גדולה יותר של אותו מוצר, כבר עלויות המשלוח לא יהיו חינם.

באותה לשונית תוכלו גם לקבל מידע על זמני המשלוח עד לקבלת המוצר וכמה ימי טיפול במשלוח נדרשים למוכר עד למשלוח ממש.

מדיניות החזרת מוצרים

בהמשך לנושא המשלוח, ודאו מהי מדיניות החזרת המוצר למוכר. לא אחת מזמינים מוצר שאינו מתאים, במיוחד במידות של ביגוד או מוצר פגום על אף שהוא חדש באריזה. כדאי לבדוק מהם תנאי ההחזרה למוכר, מי משלם עבור ההחזרה, האם מקבלים את מלוא הסכום חזרה וכיוצא באלה בתנאי החזרת המוצר למוכר (Return policy).

המלצות מחברים שכבר בדקו, קנו וקיבלו את המוצר שאתם רוצים

זאת אחת הדרכים הודאיות לא ליפול בקניה של מוצר או לשלם יותר, אבל חשוב לדעת שמחירי המוצרים יכולים להשתנות, כך שאם חבר קנה את המוצר לפני חודש, יתכן שהמוצר כבר זול יותר, אבל יכול להיות שגם יהיה יקר יותר, תלוי בביקוש.

קניה במועדים מיוחדים של סיילים והנחות מיוחדות

ספק אם למישהו בתחילת שנה יש סבלנות לחכות לאמצע או לסוף השנה בשביל לקנות מוצר באיביי במסגרת ימי קניות מיוחדים, אבל קיימים ימים עם הוזלות משמעותיות במחירי המוצרים כמו סייבר מאנדיי, בלאק פריידי ועוד.

אלה כל ההמלצות הבסיסיות שכדאי לשים לב במהלך קניה באיביי והן טובות גם עבור אתרי קניות אחרים. שילוב של כל ההמלצות הללו יאפשרו לכם קניה חלקה ובטוחה באתר איביי. תהנו.

Save
שתף בפייסבוק +Google